duminică, 4 martie 2012

La steaua

La steaua din ceruri
Abia de ajung,
Căci timpu-i zadarnic,
Iar drumul e lung...

Cum urcă într-una
Spre-naltul ceresc
Cu ochii din suflet
Mereu o privesc.

Din stins-a mea viaţă
Apune spre-nalt,
Revarsă cu gheaţă
Surâsul ei cald.

Şi stau pe pământul
Cel umed şi trist,
Răpit sunt de gândul
Eternului vis!

Când grijile toate
Mă-ngroapă din plin
Apare în noapte
O stea din senin.

Aluneca-n rază
Pe zărea cea stinsă
Că ochii-mi să vază
Lumina-i aprinsă.

Dar ea tot se-nalţă
Spre cerul din vis
Departe de viaţă
Şi sufletu-mi trist.

C-un zâmbet de moarte
Latent, uniform.
Ea urcă spre noaptea
Eternului somn.

Deci seară cu seară
Urcând tot mereu –
Ea lin se coboară
La sufletul meu.

Dar ea e deasupra,
Iar eu sunt aici!
Părem doar atâta –
Prieteni, amici...

La steaua eu astfel
Abia de ajung,
Căci timpu-i zadarnic,
Iar drumul e lung...

Un comentariu: